HRAD A ZÁMEK STARÉ HRADY

Když už na mě reklama na Hrad a zámek Staré Hrady pořád vyskakovala na facebooku a každou chvilku mi někdo říkal, že tam byl a bylo to prima, tak jsme tam také vyrazili.










Ještě doplním jednu informaci - na Prachovských skalách jsme obdrželi kartu Grátiska http://www.gratiska.cz/  Na partnerských místech s ní obdržíte  k zakoupené dospělé a dětské vstupence jednu dospělou vstupenku zdarma. Takže jsme na Starých Hradech neplatili jeden vstup pro dospělého za jednu prohlídku.


Nebudu tu psát žádné informace o historii hradu apod., vše si můžete přečíst na jejich stránkách https://www.starehrady.cz/  Napíšu jen o tom, jak probíhala naše návštěva.



Toto místo je hodně navštěvované, alespoň z mého pohledu. Lidí tam bylo hodně.
Nezjistila jsem moc dopředu, jaký okruh mám zakoupit a spoléhala na to, že tam bude klid se s někým poradit. Jenže u prodeje vstupenek byla pěkná fronta (i když "prodavači" dělali co mohli) a i samotný prodej vstupenek proběhl strašně rychle. Zeptala jsem se, jaký okruh pro nás a pětiletého kluka doporučují a ani nevím jak, ale už jsem platila za 3 okruhy a jedno představení Velká kouzelnická show a souboje rytířů dobra a zla.  Naštěstí jsem stihla pochopit, že na vstupenkách na tři okruhy máme uvedený čas prohlídky 15, 17, 18 hodin. Na představení se prokážeme náramkem a začíná od 16 h.

První prohlídkový okruh začal na nádvoří. Byla to HRADNÍ POHÁDKOVÁ PŮDA.
https://www.starehrady.cz/hradni-pohadkova-půda
Dá se říci, že cca polovinu prohlídky jsme strávili poletováním na koštěti na nádvoří. Ale nevadí, hlavně že se to líbilo Kájovi, který by lítal klidně ještě pár století.





















Od 16 hodin jsme byli na představení. https://www.starehrady.cz/zpravodaj-velka-kouzelnicka-show-a-souboje-rytiru-dobra-a-zla-detail-415 To se nám velmi líbilo, poprvé v životě jsem viděla kouzelnické vystoupení. Pánové dokázali zaujmout, bylo to dobrodružné a hravé. Co myslíte, zvítězilo dobro nad zlem ? 















Od 17 hodin jsme měli další pohádkový okruh - tentokrát s princeznou.
https://www.starehrady.cz/zdravosvet-a-draci-kralovstvi
Zdravosvět je prima nápad. Pohádkovou formou milá princezna vysvětlila dětem (i dospělým), jak musíme o své zdraví pečovat, čistit si zoubky a zdravě jíst.






poznáte všechny druhy cukrovinek ?



je váš zubař na pohled příjemnější ?






teď kudy ?



holka nebo kluk?


ministr financí :-)










Kája ke konci prohlídky Zdravosvěta začal být unavený a začala jsem se bát, zda zvládne poslední prohlídku - pohádkového sklepení - https://www.starehrady.cz/zamecke-pohadkove-sklepeni od 18 hodin. Jenže jsme měli štěstí na skvělou průvodkyni a musím říct, že prohlídka s čerticí měla energii, vtip a prostě bavila. Možná to bylo i tím, že jsme se tam sešli v dobré sestavě návštěvníků. Čertice si jistě chvilkami říkala, zda tam nějakého hříšníka z nás nemá nechat. Krásné bylo i překvapení, když jsme vešli do neosvětleného prostoru a pak...... no nebudu vám dál nic prozrazovat.



řemeslníci :-)












bacha, ať tě nekousne :-))



















pekelné píchačky


odměna od čertice, jen Kája se jí nebál :-) jedna větší holčička dokonce měla strach tak velký, že před pytlem s dárečkem couvala a rozdýchávala to ještě venku



Kdo jste tam ještě nebyl, tak návštěvu doporučuji. Mně osobně se tam moc líbilo a beru to jako prima nápad od majitelů hradu - zámku.
























Komentáře

  1. To je podle mě skvělý tip na výlet. Mockrát díky. Líbí se mi jak je to tam hezky opravené. Kéž by na tom nějak podobně byla většina památek u nás. Bohužel opak je často pravdou. Ještě štěstí, že tu je například https://www.pamatkovyatelier.cz/ který se právě záchraně památek věnuje. Nebýt nich, tak by ta situace asi byla o dost horší.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat