JAVORNÍK NA ŠUMAVĚ - kaple sv. Antonína Paduánského, Klostermannova rozhledna, Měsíční menhir

Po návštěvě rozhledny ZADOV https://nasetipynavylety.blogspot.com/2020/09/zadov-rozhledna-byvaly-skokansky-mustek.html nám zbylo ještě pár hodin (do večeře 😀) a tak jsme  navštívili obec Javorník a její okolíhttp://www.javornik.cz/ 

Hodně informačních tabulí a turistických míst je zde spjato se spisovatelem Karlem Klostermannem.
Karel Klostermann byl českým spisovatelem s německou národnosti, který se velmi snažil o vzájemné  pochopení mezi Čechy a Němci, Šumavu vnímal jako společný domov obou národů. 
Ve svém díle se věnoval oblasti Šumavy, Pošumaví a šumavského Podlesí. 




Velmi zajímavé jsou i tabulky - Cestování v čase. 
Historické fotografie míst můžete porovnat s "Vaším" pohledem z daného místa v současnosti. 


Pomník Karla Klostermanna. V pozadí vlevo na kopci můžete spatřit Kapli sv. Antonína Paduánského. 



KAPLE SV. ANTONÍNA PADUÁNSKÉHO 
Jedná se o novodobou rotundu, postavenou v letech 1939 - 1940.
Kromě výhledu do okolí se mi u kapličky líbilo, že je zde několik míst, laviček, na odpočinek a rozjímání. Káju zaujala interaktivní tabule pro děti (stopy zvířat).  A co říkáte na cedule s pokyny, jak máme žít a vyvarovali se hříchu? PS: já  mám svědomí čisté 















Od kaple jsme se vydali cestou nahoru (loukou) a dále rovinkou lesem až ke Klostermannově rozhledně. Když už jsem nevystoupala na vrchol skokanského můstku, řekla jsem si, že na Klostermannovu rozhlednu vystoupám. Samozřejmě jsem tušila, že to na rozdíl od Zadova, bude o hodně lehčí. Tentokrát jsem ale nahoru stoupala já sama, taťka řekl, že nemusí být všude, že už dnes na jedné rozhledně byl.... a Kája se k němu hned rád přidal.  http://www.javornik.cz/rozhledna.php












Zpátky ke kapli stejnou cestou 


a dále do Javorníku 



MĚSÍČNÍ KAMEN 

O menhirech v okolí Strašína jsme se dozvěděli od místních obyvatel. A tak jsem si jeden z nich vybrala a vyrazili jsme k němu. Menhir Měsíční kámen se nachází cca 1,7 km od obce Javorník. My jsme k němu dojeli autem, které jsme nechali stát na parkovišti menhir - Měsíční kámen. Od něho je menhir vzdálen asi 150m. Je to zvláštní, ale i když k němu nevedou žádné ukazatele, věděli jsme, jakým směrem přímo se dát. http://www.javornik.cz/turistika/mesicni-kamen.php







Komentáře

  1. Na Šumavu se ještě letos chystáme. V sobotu jsme ale přijeli od Máchova jezera, kde jsme bydleli v chatkách. Prostě taková turistická dovolená, kde jsme neměli moc plány a jen tak objevovali. A možná jsme si to díky tomu užili ještě více, než když jedeme podle itineráře. Můžu tenhle způsob dovolené doporučit. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Super článek a skvělý tip! Šumavu miluji, tam bych opravdu mohla jezdit pořád. V zimě lyžovat a v létě na turistiku. Letos v létě se chystám znovu, je teď sháním nějaké nové kvalitnější vybavení. Koukala jsem, že tady https://armik.cz/ toho mají spoustu a něco z toho se mi určitě bude hodit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já třeba na Šumavě nikdy nebyla, ale příští rok bych to určitě chtěla napravit. My jsme s partnerem letos také hodně času trávili v přírodě a můžu potvrdit, že kvalitní vybavení je prostě základ. Zvlášť pokud se chystáte na nějaké horské túry atd. Jestli pro vás můžu mít jeden tip, tak zkuste mrknout třeba i na https://www.naturehikecz.cz/ Tam jsem zase všechno sehnala já.

      Vymazat

Okomentovat