iQLANDIA

 

  • Praha nabízí spoustu možností zábavy a poznání, ale přesto musím napsat, že mi tu strašně chybí centrum jako je iQLANDIA Science Center v Liberci. 

    iQPARK jsme navštívili, když byl Kája ještě malý. Ten samozřejmě také nemá chybu. Jenže čas nezastavíme, dítě roste a tak objevujeme společně nové a nepoznané - prostě v rámci vyššího levelu. 
  • „Příteli, nezacházej s dětmi při učení násilně, nýbrž ať se učí formou hry, abys také lépe mohl pozorovat, k čemu se kdo svou přirozeností hodí.“ —  Platón

  • OK jdeme na to a hezky postupně a pomalu. Nepoletíme hned přeci do vesmíru, nebo ano?  




  • Jak se do iQLandie dostanete? To záleží na Vás  a na tom, odkud pojedete. My jsme z Rudolfova jeli autem. Parkoviště u IQLandie bylo plné (5.7. - státní svátek) a my, neznalí místa a zaskočeni, jsme zaparkovali na sousedním parkovišti, kde bylo parkovné 100 Kč/ den.  Vy se připravte a zjistěte si na stránkách IQLandie možnosti, kde můžete auto zaparkovat Parkování pro návštěvníky | iQLANDIA | iQPARK | Liberec | iQLANDIA
        Vstupenky si můžete zakoupit online, nebo na místě přes QR kód (to musím konečně probádat,             abych tento typ nákupů mohla začít využívat), nebo hotově na pokladně. 

        "Investice do vědění nesou nejvyšší úrok." B. T. Franklin 
  
        Nevím, jaký způsob prohlídky zvolíte vy, ale my jsme vyjeli výtahem do 4. patra s tím, že                     začneme prohlídku od "střechy". A to doslova. Solární terasa se nachází venku na střeše, můžete 
        se pokochat výhledem, zahrát si na jeden z nástrojů nebo si jen tak odpočinout na lavičce a                     nadýchat se čerstvého vzduchu. 

    „Opravdová cesta nikdy nekončí, cíl je vždy za další řekou, balvanem či horou. Vždy existuje         ještě jedna cesta, po které lze pokračovat, jedna další fata morgana, kterou lze prozkoumat.“     —  Rosita Forbes







        Uvnitř budovy na vás čekají čtyři patra poznání a zábavy. Každé patro je dále rozděleno, můžete             se  dát na prohlídku vpravo, vlevo, ale zábava na vás čeká na každém patře i v hale. 



  • SMYSLY - otestovali jsme svůj čich, sluch, hmat, zrak a bylo to velmi zajímavé 
  • „Smysly můžou slábnout, a slábnou. Ale jeden smysl může léty sílit a růst: smysl pro humor.“ —  Miroslav Horníček

    ČLOVĚK - úžasná expozice. Pro mě osobně nejzajímavější. 
  • „Zdraví je nejdůležitější kvalita těla.“ —  Aristoteles

    Zjistila jsem např., že by ze mě opravdu nemohl být doktor na operačním sále, protože při mé laparoskopické operaci bych v těle člověka absolutně nezvládla manipulaci s nástroji. Není to tak lehké jak to vypadá. 


  • Kája si vyzkoušel mj. funkci srdce a přepumpovával krev, naprogramoval robota, složil kostru člověka a poté svalstvo, předtancovával kostře člověka, která opakovala jeho pohyby a občas nestíhala, atd. atd.. Tatínka zaujal prostor, který sloužil ke zjištění, jak hlasitě dokáže zařvat a své znalosti si pak otestoval v kvízech.  














  • ŽIVLY - zábavný byl úsek, kde Kája tvořil mega bubliny, to mi ještě bylo do smíchu.... trochu mi ztuhl úsměv na rtech při simulaci nárazu větru o síle vichřice (ochranné brýle a tyče k držení jsou k dispozici)... ale po čem jsem myslela, že to se mnou švihne na místě byla simulace zemětřesení. Sotva co  začala simulace zemětřesení jsem křičela na manžela, ať to nějak vypne. No, říkal, že to vydržíme. Vydrželi jsme ... a udrželi se. Já měla pak pocit, že se mi motá hlava, nohy byly úplně mimo, až jsem si musela sednout.  Pravé zemětřesení rozhodně zažít nechci a doufám, že nezažiji. Vy se ale nebojte, ono fakt o nic nejde a asi jsem byla výjimka, simulátor rozhodně vyzkoušejte.. 
        „Láska je přírodní živel. Jednou je sluncem, které ozařuje, jindy mračnem, které ovlažuje. Ale                 vždy je prospěšná.“ —  Alphonse Daudet






        KOSMO - jízdu na Mars Roveru si vyzkoušel tatínek i Kája, který si pak navíc otestoval i své                 znalosti o sluneční soustavě. V červnu se totiž tomuto tématu věnovali v přípravné třídě ZŠ. A já? 
        Já se mezitím prošla po měsíci. 

    „Touha dobýt vesmír je nesmyslná - vesmír je přeci v každém z nás.“ —  Theodor Fontane








        GEO - nejvíce času strávil Kája u písku, kdy vytvářel moře a pevninu 

    „Být dítětem, to znamená.. Celý svět v zrnku písku zřít a nebe v polní květině, nekonečno do dlaně         uchopit, věčnost žít v pouhé hodině.“ —  William Blake




    
        VODNÍ SVĚT - vnitřní i venkovní prostor v přízemí, kde jsme strávili nejvíce času.
  • My odpočinkem, Kája stavěním zdymadel, ovládáním turbín, atd. Velice ho zaujalo naprogramování vodní stěny a interaktivní fontána.
  • „Jako na vodě se zrcadlí tvář, tak srdce člověka na člověku.“ —  Šalamoun





  • GEOlab - expozice se nachází ve sklepení a je rozhodně velmi zajímavá 

  • VĚDA V DOMĚ aneb koukej zabrat v pračce, zjisti jak vypadá auto, odmoderuj program na Déčku nebo si vyzkoušej roli kriminalistů. 
  • „Věda slouží k poznání sebe sama a vlastní úlohy v prostoru a čase. Porozumíme-li zákonům, které řídí přírodu, pochopíme i to, co řídí nás, a naopak.“ —  Giordano Bruno





  • SEXMISIE - co vám budu povídat, strávila bych v expozici víc času, ale s Kájou jsme jí museli prolétnout.... naštěstí mu to nebylo divné 
  • „Sexuální prožitek dosahuje maxima v našich představách. V praxi je poloviční.“ —  Giacomo Casanova





Můžete se i zúčastnit některého z programů v iQLANDII, program běží na obrazovkách, nebo ho naleznete na webu. Jako př. je možné uvést Hrající fontánu, Malá science show, Ohnivé tornádo, Symfonie blesků, atd.  



Ke konci naší návštěvy jsme dostali velký hlad a i na to v IQLandii myslí. Mají zde restauraci a venku je i stánek  (kavárna). V restauraci si můžete vybrat z denní nabídky jídel.  

Na příští návštěvu si vezmu pracovní listy, které naleznete na stránkách iQLANDIE. 


Bavili jsme se a vzdělávali. Určitě jsme tam nebyli naposledy. 







Na webu si můžete prohlédnout i tipy na zábavné pokusy s videonávody, které si můžete provést doma. 

  • Máte v plánu letos navštívit 4 z těchto míst ? Pořiďte si Science cestovní pas 3+1, více informací zde: 
  • Co se u nás děje | iQLANDIA
  • iQLANDIA Science Center
  • VIDA! science centrum
  • Techmania Science Center
  • Svět Techniky Ostrava
  • Pevnost poznání
  • Hvězdárna a planetárium Brno

Komentáře

  1. Jo, IQLandia je super. Já tedy nikdy moc na výlety nebyl, ale tam jsem si to za mlada s kamarády pěkně užil. Teď, když už jsem starší spíše preferuji běhání a trénink. Trochu na sobě zamakat a dát si do těla. Jediný problém pro mě byl, se rozhodnou a zjistit si, jak se vybavit, ale s tím pomohl tento článek

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, líbí se mi, že je vidět, že to máte v Liberci a okolí velmi rádi. Jezdíte na výlety i mimo tuto oblast? Jestli ano, tak kam? My jsme s naší rodinou zase fixovaní na Šumavu a kdykoliv můžeme, vyrazíme tam. Teď se tam chystáme na podzimní prázdniny s celou rodinou. Mám naplánovanou super tůru s přespáním v lese. Jsem na nás zvědavá. Pro jistotu jsem ještě dokoupila nějaké outdoor vybavení.

    OdpovědětVymazat
  3. V IQlandii je to fakt moc super. A hlavně se mi líbí, že podobně IQ parky pro děti i dospělé vznikají už teď po celé České republice. A jestli hledáte inspiraci na víkendový výlet nebo dovolenou? Navštivte www.slevovykupon.net a získejte slevy na ubytování a zážitky po celé České republice. Ušetřete a zároveň objevujte nová místa a krásy naší země. Staňte se cestovatelem!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat