JEŠTĚD (lanovka, vrchol, vysílač) + NS hravé putování ještědským lesem



 Vrchol Ještědu naše rodina "dobyla" dvěma způsoby. Zatímco já a Kája jsme se svezli kabinkovou lanovkou,  která vyjíždí ze stanice Horní Hanychov, tatínek vyrazil pěšky. strmým kopcem pod lanovkou. Až později jsme zjistili, že se mohl zapojit do Tygří letní challenge, změřit si čas a porovnat své výsledky s vrcholovými sportovci a ostatními lidmi. Výzva pro letošek skončila 31. 7. 2021. Tak uvidíme, třeba si svůj výšlap příště opět zopakuje.  My jeli kabinkovou lanovkou s kapacitou 35 osob, která nás vyvezla až těsně pod vrchol za 170 Kč celkem (110 Kč já, 60 Kč Kája)




Z vrcholu jsme se díky jasnému slunečnému počasí pokochali pohledem do velké dálky. 

Na památku jsme se vyfotili a nechyběl ani oběd v restauraci Ještěd. 




Zpět jsme vyrazili nejprve po červené turistické značce až k turistickému rozcestníku s názvem Výpřež - bus.  Od něj jsme dále šli naučnou stezkou "Hravé putování ještědským lesem". Naučná stezka je to moc hezká, ale některé prvky by potřebovaly obnovit. Kousek před rozcestníkem Ostašovský potok jsme změnili směr, nešli jsme dále po naučné stezce, ale úplně opačnou (neznačenou cestou) , která nás dovedla zpět do Horního Hanychova, kde jsme měli zaparkované auto.  













Odkaz na průvodce naučnou stezkou : pruvodce stezkou podklad listi porovnani.indd (lesycr.cz)





Komentáře

  1. Jelikož jezdíme se synem různé traily i v zimě a to hlavně v severských zemích, kde to má doslova "koule", tak potřebujeme co nejteplejší, ale zároveň funkční oblečení. Je právě skvělé, když se vám vesta s ochrannými prvky vejde například pod fleecovou bundu, kterou jsem teď pořídil úplně novou nenošenou z online tržiště s oblečením za neskutečných 6 stovek :-) Vestu mohu všem, kdo to myslí na kole vážně, bezesporu doporučit.

    OdpovědětVymazat
  2. To je parádní tip na výlet. Já teda ještě nikdy na Ještědu bohužel nebyl, nicméně pokud všechno vyjde podle plánu, tak bychom se tam letos velice rádi s rodinou podívali. Stejně máme v plánu jet na hory do Jizerek. Jen teda nevím ještě jak s sebou vezmeme lyže. Asi budu muset pořídit takový ten box na auto. Co jsem se tak díval, tak se mi zatím nejvíc líbí ty od Hakra

    OdpovědětVymazat
  3. Musím přiznat, že jsme byli letos celkově jako rodina velice aktivní a podobných výletů, jako je třeba ten lanovkou na Ještěd a k vysílači, jsme absolvovali nespočet :-) Mně osobně to moc baví, hlavní je vypadnout z toho ruchu velkoměsta a odpočinout si psychicky - navíc strávit čas s rodinou. Nakoupili jsme si i různé outdoorové vybavení díky slevovým kuponům výhodně, takže nás nic nepřekvapí!

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím, také jsme nedávno byli na Ještědu. Děti byly nadšené, a tak jsme si řekli, že budeme vyrážet na takové výlety častěji. Došlo nám však, že bez pořádné sportovní výbavy to nepůjde, a tak jsme se nejprve vydali do obchodu. Nakoupili jsme tam především sportovní oblečení, se kterým se nemusíme bát vyrazit i do drsnějších podmínek.

    OdpovědětVymazat
  5. Na Ještědu jsem byl několikrát. Obecně mám ale Jizerky hrozně rád. Asi nejlepší je prostě ten čistý horský vzduch. Tomu se prostě jen tak něco nevyrovná. Právě čistý vzduch si teď konečně budu moct užívat i doma. Hlavně díky tomu, že teď doma budu mít rekuperační jednotku, která se mi o čistotu vzduchu postará.

    OdpovědětVymazat
  6. S dětmi se snažíme jezdit každý víkend na nějaký výlet, aby si odpočinuli jak oni, tak i mi za celý pracovní týden. Moc nám to chybělo, když bylo všechno při koronavirové epidemii zavřené, tak si to letos zase užíváme. Vždycky si vezmeme malé batohy a z filtrační konvice
    si nalijeme vodu do cestovních lahví.

    OdpovědětVymazat
  7. Super tip na výlet, díky moc. :) Právě na Ještěd bych se s dětmi celkem ráda vydala. Nejspíš ještě do konce prázdnin. Rádi bychom se podívali i do Liberce a okolí. Třeba tady jsem se dívala, že tam mají v okolí i velice pěkná přírodní koupaliště, což by se podle mě dětem také určitě líbilo. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Skvělé fotografie, asi si s manželem letos dopřejeme dovolenou po Libereckém kraji. Každý rok využíváme firmu na pronájem obytných aut, abychom měli čas si prohlédnout a projít každou destinaci, která nás uchvátí. Nejlepší je na tom to, že nejsme vázání na ubytování a můžeme se zastavit na jídlo v jakékoli restauraci, která je po trase naší cesty.

    OdpovědětVymazat
  9. Výlet na Ještědskou lanovku a procházku kolem vysílače si dopřáváme celá rodina, tak dvakrát ročně. Je tam krásná příroda, ale mi raději trávíme čas na rybách. Všichni jsme rybáři, a tak jsem nám nedávno pořídila nové rybářské navijáky. Manžel se synem si je hned chtěli vyzkoušet, a tak jsme vyrazili na naše oblíbené místo.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat