Zážitková jízda se psím spřežením - HUSKY

 V červenci jsem s Kájou byla na táboře pro děti a jejich rodiče a díky tomu jsem zažila týden plný zábavy a poznání. 



2v1 byl tento zážitek, který byl zábavou i poznáním v jednom. Dostali jsme příležitost dozvědět se víc o psím plemenu husky a o historii a současnosti mushingu. Dorazili za námi totiž pánové  Martin a Honza Kotišovi. 



Pan Martin Kotiš koupil prvního huskyho v roce 1993. Řekla bych, že hned od té doby jsou to doslova členové jejich člověčí rodiny a získali místo v jejich srdci. Nedivím se. Jsou to psi šikovní a velmi milí.  




Kromě toho, že jsme získali nějaké znalosti, tak jsme dostali prostor i pro zábavu, hlazení a mazlení. 






Pejsci nic nenamítali a byli klidní i přesto, že venkovní teplota lámala rekordy a bylo velké horko.



Vedoucí našeho tábora dostala příležitost se svést na káře  pod vedením mushera Honzy.  Řeknu vám, na stoupající polní cestě psi běželi jako o život. Děti hned běžely za nimi, ale sotva jim stačily. Všichni doběhli až ke vzdálené louce a pak běželi z kopce zpátky. 








Informace a nabídku zážitkových jízd se psím spřežením po západních Čechách 
naleznete na: www.joko-husky-tours.cz  







Komentáře

  1. Zkuste někdy vzít pejska třeba také na vodu. My jsme volali do půjčovna lodí Sázava a tam nám řekli, že je to úplně běžné vozit štěnátka na vodu a to i ta více narostlá. Určitě se toho nebojte. Pejsek není hloupý, on to vody neskočí, navíc Husky by budil pozornost, to mi věřte.

    OdpovědětVymazat
  2. Výlet, ten už bych si nějaký taky dal. A ještě s pejskem, to musí být kouzelné a fajn! Bohužel, já mám teďka na starosti pouze rekonstrukce bytu Praha, která mi vezme skoro celý čas ve dni, a večer/v noci už opravdu na žádný výlet náladu ani energii nemám. Tak snad později, až bude všechno dodělané.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to mohlo bavit, také bych ráda někam na dovolenou. Manžel chtěl koupit poukaz na termální lázně slovensko , ale tím, že je teď ta energetické chudoba, tak jsme se rozhodli, že raději nebudeme nic procestovávat, a zůstaneme letos doma. Ono se nám to vrátí v nedoplatcích na elektřinu určitě.

    OdpovědětVymazat
  4. Jezuu, to je tak roztomilý husky! Škoda, že já mám v bytě pejsky zakázaný. I tak by mi to teď moc nepomohlo, když tam probíhají rekonstrukce bytu Praha. Ale doufám, že později mi pejska dovolí, protože to je prostě kouzelné stvoření.

    OdpovědětVymazat
  5. Pro nás byl zážitek také to když jsme vypravovali pejska na vodu. Volala nám asi dva nebo tři dny předem půjčovna lodí Otava a ptala se kolik nás pojede. Když jsme nahlásili 3+1pes, tak se docela zděsili, ale nakonec loď nachystali perfektně.

    OdpovědětVymazat
  6. Investice do zážitků jsou vždycky fajn. Jen se to musí umět tak nějak nadávkovat. Zase si nejde jenom užívat a nemyslet na zadní vrátka. Takže asi tak. Ale na druhou stranu nechci být škarohlíd, který by si nechtěl nic dopřát. Naopak si myslím, že se ženou provozujeme velmi rádi a efektivně poměrně slušnou gastroturistiku. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Prosím tě, když třeba s těmi psi někde zapadneš, je dobré mít v batohu schované pro případ nouze i sněžnice a nebo je to naprostá blbost? Já jsem totiž čas od času v horách, ale závody psích spřežení jsem ještě nezažila. A kamarádka mě teď pozvala na jeden závod jako asistenta.

    OdpovědětVymazat
  8. Kamarád má šest psů Husky a jezdí s nimi na různé závody psích spřežení. Nedávno jsem se byla podívat na takových závodech, proto jsem si pořídila stan a věci na camping , abych mohla zůstat celý týden, co se tyto závody konaly. Osobně psa nemám a ani mít nemůžu, jelikož bydlím v bytě, a to by mě sousedé určitě vystěhovali.

    OdpovědětVymazat
  9. Nám v jedné půjčovně lodí řekli že Huskyho bychom raději neměli mít na lodi. Ptala jsem se proč a bylo nám opravdu se zájmem sděleno, že to nedělá dobrotu, jelikož ten pes není nejchytřejší a hrozí tam nějaký pád do řeky.

    OdpovědětVymazat
  10. Na takovou procházku s pejskem a nějaké delší vycházky a túry bych vám teda mohla doporučit abyste si někde v okolí Prahy a nebo klidně přes internet sehnali zdravé mlsání. Je to mnohem lepší než neznámým kolemjdoucím krást jablíčka či snad někam jak to dělá muž chodit za plot a ještě prosit a žebrat.

    OdpovědětVymazat
  11. No ani mi nemluvte, já se právě chci jet na jaře podívat na Otavu a snad už bude mít https://www.otava-pujcovna-lodi.cz/ otevřeno protože půjčit si tam nějakou tu loď bych skutečně moc chtěla. Ale tak to se jak se říká uvidí, člověk nikdy neví..

    OdpovědětVymazat

Okomentovat